Unit & Theme: Biography Details Collection
Story: Rudy Garcia-Tolson
Standards: Reading, Language, Speaking
Expectations: 4.R.3l, 4.R.8, 4.LA.3.a, 4.LA.1i, 4.LA.4d, 4.S.1
Instruction: Practicar/Revisar el material relacionado al examen con anticipación.
Partes del examen:
- (10) Vocabulary Practicar la definición en inglés de las palabras del “vocabulary”.
- A modo de “Quiz”, por separado.
- (20) Fact/Opinion Practicar la definición de “fact” y “opinion” y luego identificar si las oraciones
- Fact: ___________________________
- Opinion: ________________________
- Examples:
- F - Julio Alvarado is an elemetary school.
- _O_- All students study every day.
- (5) Motto Rudy’s motto is “________________________________.”
- (5) Sequence First, Second, Third, Then / Next, After …, Finally / At last
- (10) Homophones Definir, en ingles, que es “homophones” y practicarlos para poder
- Homophones - _____________________
- Examples:
- There is a good (site / sight) in the internet to practice.
- There is a good (site / sight) from my window
Objective(s): Lograr que el estudiante aprenda y utilice nuevo vocabulario, identifique
“fact” y “opinion” e identifique y use correctamente los “homophones”.
“fact” y “opinion” e identifique y use correctamente los “homophones”.