20191030

4.3 Predict, Infer & Connect- Resumen de como se trabajará

4.3 Predict, Infer & Connect
4.3 Performance, Draft & Test
Teacher: Mrs Cortes 
Grade: 4th grade
Story: Hairs

Standards: Listening, Speaking, Writing, Reading, Language
Expectations: 4.L.1, 4.S.3, 4.R.4L, 4.W.1a, 4.W.7, 4.W.8, 4.LA.1c
Objective(s): Apply knowledge of reading skills to connect, predict and infer.
A1. Listen & respond to a read-aloud to comprehend, identify characters and make connections
to self.
A2. Describe characters and events employing word choices that provide high levels of detail.
A3. Make predictions and inferences based on evidence from a text.
A4. Use modal auxiliary verbs to correctly signify the conditional tense. 
Purpose:  Informar lo que estaremos trabajando durante la unidad 4.3 Predict, Infer & Connect.


Disclose: Durante estas 5 semanas (aproximadamente), estaremos trabajando con:
  • 3 Drafts - “Predicting”, “Inferring” y “Connecting” para el “Performance Task” 
  • 1 Homework - “Modal Verbs” en el Blog, Facebook, la biblioteca de la escuela, o ClassDojo
  • 2 Quizzes - #1 “adjectives” #2 “adverbs”
  • 1 “Test” - I “Story Elements”, II “Modal Verbs”, III “adverbs”, IV “adjectives”


Test date: Tentativamente, entre el 18-22 de noviembre, de acuerdo a los inconvenientes que a
veces alteran las fechas planificadas. Proximamente estare anunciando “repaso de práctica”.
El mismo NO es obligatorio, pero le sirve de BONO para el examen, cuando lo hacen
con anticipación, NO el dia antes del examen.

NO tendrán “Oral Sharing”  en esta unidad.