4.3 Predict, Infer & Connect
Teacher: Mrs. Cortes
Group: 4th grade
Story: Hairs
Standards: Listening, Speaking, Writing, Reading, LanguageExpectations: 4.L.1, 4.S.3, 4.R.4L, 4.W.1a, 4.W.7, 4.W.8, 4.LA.1c
Objective(s): Apply knowledge of reading skills to connect, predict and infer.
A1. Listen & respond to a read-aloud to comprehend, identify characters and make connections to self.
A2. Describe characters and events employing word choices that provide high levels of detail.
A3. Make predictions and inferences based on evidence from a text.
A4. Use modal auxiliary verbs to correctly signify the conditional tense.
Purpose: Practicar, con tiempo suficiente, cómo contestar el 4.3 Test.
Instructions: Contestar el contenido de practica para el examen. Como evidencia de que está practicando con tiempo, puede escribir las contestaciones en la libreta y mostrar la libreta, o escribir en un papel y entregarlo, según vaya practicando, en o antes del 5 de diciembre de 2019. Esto le cuenta como puntos de bono en el examen, de ser necesario.
Test date: Tentativamente, 6 de diciembre de 2019, de acuerdo a los inconvenientes que a veces alteran las fechas planificadas.
NO es necesario copiar los estándares, ni instrucciones en esta página (la parte superior), únicamente necesario, o suficiente, con el contenido a practicar (la parte inferior).
Repaso para practicar el 4.3 Test.
I Part (5pts) (Match) Deben reconocer la palabra que estará en la otra columna para completar la oración
- The main character’s name is unknown.
- The main idea is the different hairs in the family,
- The story describes hairs.
- Everybody’s hair in the family is different.
- The author doesn’t seem to like her hair.
II Part (35pts) (Complete/Answer) Tendrán preguntas y contestaciones que llenaran los blancos para completarlas. Y luego formularán su propia pregunta con la contestación.
Por ejemplo: May I borrow your pencil? Yes, you may borrow my pencil.
Should you be talking during the test? No, I should not be talking during the test.
- Can I close the windows? ____, ____ _ ___ not close the windows.
- Will _____ _____ _____, _____? Yes, they will be here, today.
- Should they drink water, now? No, _____ _____ ___ _____ water, now?
- May ___ ____ ___ _____, _____? Yes, you may go to lunch, now.
- _________________________? _______________________.
- _________________________? _______________________.
III Part (5pts) (Multiple Choice) Identificaran el “adverb” en las oraciones. Los “adverbs” a reconocer en el examen son los siguientes ...
above, lately, so far, sadly, lazily, politely, hardly, too, nowhere, into, almost, always, time, days, months
IV Part (5pts) (Multiple Choice) Identificaran si el “adjective” es “positive”, “comparative” o “superlative” Los “adjectives” a practicar son los siguientes …