Unit: 2.1 Bilingual and proud students will create a comic strip with the title Spanish Me/ English Me.
Grupo: Second Grade
Materia: English
Estándar y Expectativa: 2.Ll.d- Offer and respond to greetings/ farewells using appropriate courtesy expressions.
Estándar y Expectativa de Biblioteca: Adquisición de conocimiento- AC.1.6.2, AC.1.2.1, AC.1.8.2; Creación de conocimiento nuevo- CCN.1.6.3; Intercambio de conocimiento- IC.1.1.1, IC.1.6.2, IC.1.6.4; Crecimiento personal- CPL.1.3.5.
Description: They will draw the pictures for the comic strip and also write a friendly dialogue using greetings, farewells and introductions that we had learned in class. - (Dibujarán las imágenes para la tira cómica y también escribirán un diálogo amistoso utilizando saludos, despedidas e introducciones que se aprendió en clase.)
1. Create a comic strip (it should include a title, author and an illustrator) - (Crea una tira cómica (debe incluir un título, autor e ilustrador))
2. Draw a picture for each dialogue and colored each picture. (Haz un dibujo para cada diálogo y colorea cada imagen.)
3. Each dialogue must be written in English and Spanish. (Cada diálogo debe escribirse en inglés y español.)
4. Start your dialogue with greetings, then introductions and finish it with farewells. (Comience su diálogo con saludos, luego presentaciones y termínelo con despedidas.)
5. Be creative!- (Sea Creativo)
Note:
- Work must be done and written by students, if not they will obtain 0%. (El trabajo debe ser hecho y escrito por los estudiantes, si no obtendrán 0%.)
- Parents can help gather the information, etc. (Los padres pueden ayudar a reunir la información, etc.)
- If you have any doubt, refer to the example. (Si tiene alguna duda, consulte el ejemplo)
Students must turn in their work by Tuesday, December 12, 2017
En este ejemplo solo aparece en ingles, pero se aclara que en cada circulo de dialogo (oval callout) se escribe en ingles y en español, como lo muestra el primer cuadro de la tirilla.
-